Świat roleplay

Opis forum


#1 2016-02-20 22:22:57

Zet

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2016-02-20
Posty: 1
Punktów :   

My Los Santos || m-ls.pl

http://i.imgur.com/WNnXD5k.png

Postanowiliśmy stworzyć projekt, który jest naszą pierwszą wspólną odsłoną - MyLosSantos. Naszym celem było zapewnienie Wam odpowiedniego miejsca do rozgrywki, tak, aby każdy mógł się w niej odnaleźć. Mamy nadzieję, że razem, o wspólnych siłach i staraniach będziemy układać cegiełkę po cegiełce, aż dojdziemy do sukcesu, a nasz projekt będzie stał w elicie projektów Role Play głównie pod względem poziomu. W tym celu zebraliśmy ekipę, a w jej składzie ujrzycie ludzi, którzy znają się na tym co robią bo wybór ich nie był kwestią przypadku. Każdy członek administracji jest do Waszej dyspozycji, tak aby kontakt między użytkownikiem a graczem przebiegał w jak najlepszym porządku, był szybki i komfortowy.

Forum zostało otwarte wcześniej, a głównym tego powodem było to, że Wy gracze jesteście częścią projektu i chcemy go tworzyć wspólnie z Wami. Mamy nadzieję, że razem będziemy stanowić wspólnotę, która zbuduje wszystko od samych podstaw po szczyt góry lodowej aby projekt stał wśród elit projektów Role Play. Przez ten czas do otwarcia serwera chętnie przyjrzymy się Waszym pomysłom, które na pewno będą stanowiły istotę naszych decyzji w dalszym postępowaniu.

http://i.imgur.com/H6fsaEc.png

Zaczynając od podstaw, chcemy byście wiedzieli, że nie gramy czegoś z kosmosu, czegoś zmyślonego co prędzej czy później i tak skończyło by się fiaskiem - gramy Los Santos, czyli jak wszyscy wiemy wirtualne odzwierciedlenie Los Angeles. Dlatego też zależy nam, by organizacje przestępcze w naszym wirtualnym mieście były również w miarę możliwości realne i przybliżone do tych, które w tamtej części USA występują. Los Santos zawsze słynęło z aktywności ulicznych gangów, dlatego też u nas ich nie zabraknie - będziemy wybierać najlepsze projekty, które nie będą opierać się tylko i wyłącznie na strzelaninach i wojnach z innymi organizacjami, bo to już się większości graczy przejadło. Stawiamy na bardziej kreatywną grę, bo jest mnóstwo ciekawych rzeczy, które tego typu organizacje mogą robić i przy okazji rozwijać swoją przestępczą karierę na ulicach. Ku temu stworzyliśmy dla Was rozszerzony system narkotyków, który będzie opisany niżej. Dodatkowo na mapie naszego miasta pojawią się strefy wpływów, w których dane gangi uliczne będą mogły robić interesy (czy stawiać obiekty), jednakże najpierw muszą zdobyć owe terytoria, żeby nie było za łatwo. Prócz ulicznych gangów liczymy również na konkretne projekty zorganizowanych grup przestępczych, które to właśnie powinny pociągać za sznurki w kryminalnym półświatku, dla takich organizacji również mamy kilka niespodzianek.

http://i.imgur.com/7Ork8A4.png

Główną atrakcją wydaje się być obieg broni, w końcu to z przestępczością kojarzy się najbardziej. Broń, jak i amunicję będzie można zdobyć głównie na dwa sposoby:
Poprzez zamawianie, a status ten dostaną organizacje, które przypadną nam najbardziej do gustu i naszym zdaniem będą zasługiwać na to, by móc rozprowadzać broń w mieście. A wyglądać to będzie w następujący sposób. Po wykonaniu telefonu w interiorze, zamawiamy daną liczbę broni/amunicji. Po zakończeniu rozmowy na mapie pojawi nam się znacznik z miejscem spotkania, a naszym towarzyszem w interesach będzie bot. Miejsca spotkania będą różne, wybierane losowo. Po dotarciu na miejsce i rozmowie z 'botem' (która będzie rozbudowana) cały zamówiony sprzęt pojawi się w pojeździe, którym przyjechaliśmy do znacznika. Wydaje się, że to proste, jednakże dodaliśmy do tego wszystkiego jeszcze jeden smaczek, mianowicie ryzyko wpadki. Działa to w ten sposób, że czasem, przy tego typu zamawianiu broni mogą być powiadomione służby porządkowe jak LSPD, czy FBI. Dodaliśmy to ze względu na to, by gracz czuł adrenalinę nawet przy tak prostej czynności, chcemy jak najbardziej urealnić rozgrywkę, by osoba kreująca postać z czarnym charakterem obawiała się konsekwencji swoich czynów.
Drugi sposób na zdobycie broni to eventy organizowane przez Gamemasterów. Będziemy starać się Wam urozmaicać rozgrywkę w każdy możliwy sposób, jak na przykład tworzenie wydarzeń w grze, które prócz dobrej i przyjemnej akcji zaopatrzą Was w małe co nieco.
W ten właśnie sposób obieg broni na ulicach naszego miasta będzie miał w miarę realny scenariusz, gdyż sama broń nie będzie brała się znikąd, a każdy kto będzie chciał ją zdobyć będzie musiał liczyć się z ryzykiem i nieco przy tym pogłówkować - tym samym wyeliminujemy posiadanie broni u graczy, którzy nie powinni jej posiadać.

System narkotyków na serwerze jest jedną z najbardziej istotnych rzeczy, ponieważ to na nim opiera się gospodarka funkcjonowania organizacji przestępczych, których handel dragami jest jednym z głównych źródeł zarobku. Dlatego musimy dopracować go do perfekcji i powinien być wizytówką serwera. Jak sami wiecie na wielu projektach występował przesyt, system nie funkcjonował jak należy, dlatego postaramy się to zmienić. Na serwerze będą istniały różne rodzaje narkotyków takie jak: marihuana, kokaina, crack, metamfetamina, amfetamina, grzyby, LSD. Sposób zdobycia narkotyków będzie różny, więc będziemy musieli sięgać do różnych źródeł, aby otrzymać pożądany przez nas rodzaj narkotyku.
marihuana - jest najbardziej popularnym i dostępnym narkotykiem miękkim na terenie Los Santos. Każda zaakceptowana organizacja przestępcza dostaje możliwość zamówienia na /call nasion, które będą posiadały limit zamówienia 1 na dzień. Przez co stworzenie większej plantacji powinno być znacznie bardziej czasochłonne. Samo zakupione ziarno należy pielęgnować, to znaczy zasadzić (samo zasadzenie daje nam 50% otrzymania krzaku marihuany, w zależności od płci nasionka). Jeśli uda nam się stworzyć takowe musimy opiekować się jego stanem naświetlenia i nawodnienia, dopiero po określonym czasie będzie można otrzymać gotowe zielsko. W zależności od tego jak o nie dbaliśmy, taką ilość otrzymamy.
kokaina - luksusowy narkotyk, sprowadzany do San Andreas głównie z Kolumbii i Meksyku. Rozprowadzany wyłącznie przez kartele narkotykowe działające w mieście. Jego wartość jest znacznie większa od przeciętnych, ulicznych narkotyków.
crack - typowy uliczny narkotyk, rozpowszechniony na terenie south central. Jest głównym źródłem handlu gangów ulicznych. Crack otrzymać można wyłącznie z produkcji przez kuchenkę (otrzymać można ją jedynie za pomocą ticketu). Gotujący może użyć kokainy do produkcji cracku, w celu zwiększenia swojego zarobku. Ilość jaką otrzymamy, będzie zależna od tego, jak zdolnymi kucharzami jesteśmy.
metamfetamina/amfetamina/LSD - narkotyki tworzone w laboratorium przez chemików, rozpowszechnione będą przez organizacje przestępcze, nakierowane na taką działalność.
Stałe zażywanie narkotyków będzie skutkować statusem NARKOMAN, przez który na naszym czacie będą pojawiały się różnie generowane informacje. Oczywiście równie dobrze możemy się go pozbyć, wysyłając naszą postać na odwyk.

http://i.imgur.com/HyWpEZL.png

Zdajemy sobie sprawę, że możliwość wybudowania własnego interioru z obiektów, to podstawa na serwerach Role Play. Interiormarkerzy i hobbyści, którzy lubią po prostu "stawiać obiekty", mają co do tego systemu ogromne wymagania. Na szczęście na MyLosSantos wzieliśmy to pod uwagę i postanowiliśmy uprzyjemnić wam tworzenie własnych wnętrz.

Dwa różne systemy tworzenia obiektów

Zapewne grając na serwerach SAMP poznaliście dobrze tradycyjny interfejs tworzenia obiektów. Słynne strzałki na ekranie, które oznaczają oś przesunięcia lub obrotu. O komendach /rx /ry i /rz, /okopia /omat i /otext nie muszę chyba wspominać. Dodaliśmy coś od siebie - komendy /px /py i /pz.  Komendy te będa ustawiały przesuniecie o daną wartość np. /rz 001 obiekt przesunie się nam o wartość 001, by nie męczyć się przy idealnym dopasowaniu ściany. To bardzo przydatna funkcja - sam wiem jakie to frustrujące, gdy widzę te ogromne nierówności.

http://i.imgur.com/k39IOS7.png

Wróćmy więc do sedna - tak, napisałem o dwóch systemach. Otóż na serwerze m-ls.pl pojawi sie drugi system tworzenia obiektów, system "strzałkowy" nazwany tak od strzałek na klawiaturze. Pokrótce tłumacząc - wystarczy zaznaczyć obiekt, wybrać przesunięcie, lub rotacje i operować obiektem przy pomocy strzałek na klawiaturze. Czasem to bardzo przydatna funkcja. Wybór tej jak i wielu innych opcji będzie się pojawiał po wpisaniu /stats i wybraniu opcji w GUI "Ustawienia konta".

Nowy system kupowania domów

Zawsze na serwerach Role Play był problem z zakupieniem domku. Trzeba było prosić moderatora gry, lub pisać na forum. Postanowiliśmy to zmienić dając wam w ten sposób na więcej interakcji. Kiedy będziesz chciał udać się po wymarzone "drzwi", wystarczy że znajdziesz stworzony przez moderatora pickup i wejdziesz w niego, pokaże Ci się uid drzwi, które następnie przekażesz urzędnikowi w urzędzie. Wzieliśmy pod uwagę, ze w urzędzie nie zawsze ktoś jest, dlatego jeśli będzie mniej niż dwóch urzędników na /duty - pojawi się bot z którym możesz odegrać formalność.
Pracujemy nad systemem powiązanym ze strefami, który umożliwi zakup drzwi w oparciu o cenniki dla danych obszarów miasta, by gracz sam mógł stworzyć sobie drzwi. Oczywiście będzie to sprawdzane przez moderatorów serwera.

http://i.imgur.com/nJJ53Ec.png

Podstawowym źródłem dochodów pracowników biznesu będą klasyczne paydaye, z tym, że na większości serwerów nie ma to kompletnie sensu bo niezależnie od tego jakie stanowisko w firmie zajmujesz zarabiasz tyle samo. Tutaj wprowadzimy coś nowego, mianowicie schodki zarobków, przez co uczciwa i rzetelna praca może skutkować awansem a zarazem podwyżką nieidącą bezpośrednio z kieszeni lidera. Podstawowa dotacja wynosi $400, więc przyjmujemy następujące widełki:
    Dla trzech osób Lider ma prawo przyznać 150% podstawy - $600
    Pięciu osobom ma prawo przyznać 125% podstawy - $500
    Reszta pracowników otrzymuje payday podstawowy - $400
Za każdą godzinę gry na serwerze gracz otrzyma 80$ zasiłku w godzinach 15-23. Nieaktywne biznesy będą po prostu usuwane bez względu na to czy należą do organizacji czy nie. Jeśli organizacja przestępcza chce
czerpać zysk, to biznes powinien być automatycznie aktywny.

Pełną wypłatę otrzymuję się za przepracowanie 45 minut, nie jest to jednak wymóg do uzyskania jakichkolwiek pieniędzy. Tutaj również stosujemy schodki w których /duty liczone jest systemem piętnastominutowym. Oznacza to, że wystarczy przepracować 15 minut by otrzymać 1/3 należnej dniówki.

Prezentujemy także nowe usprawnienie dla lokali gastronomicznych, które zniweluje różnice w zarobkach między biznesami tego typu a resztą - ich utarg będzie polegał na ilości dziennych wejść do lokalu ogółem podzielonym przez ilość unikalnych wejść postaci. Jesteśmy na etapie opracowania systemu który wyliczy udział procentowy w rynku gastronomicznym i wypłaci dodatkową gratyfikację na konto grupy. Wszystko to ma zachęcić właścicieli gastronomii do aktywnego prowadzenia swojego przedsiębiorstwa. Oczywiście właściciele gastronomii nadal będą zarabiać na hamburgerach.

http://i.imgur.com/GtU7c1i.png

Zarządzanie grupami z poziomu gry.



Bonusy za aktywność.

Aktywność waszych biznesów będzie automatycznie liczona przez co jesteśmy w stanie monitorować i nagradzać najbardziej aktywne organizacje prywatne. Każdego dnia prowadzony będzie ranking TOP5 aktywności. Każdej działalności znajdującej się w piątce przysługuje bonus tysiąca dolarów, który wpłynie na jej konto o czwartej rano dnia kolejnego. Tysiąc dolarów jest umowną kwotą startową - wraz z zaangażowaniem lidera i rozwojem jego firmy opiekunowie organizacji prywatnych mogą zwiększać bonusy - tylko od was zależy jak dużo zarabiać będzie wasz biznes, ale o tym troszkę niżej.

Aktywność biznesów będzie liczona poprzez przepracowane /duty pracowników danej firmy. W celu poprawienia funkcjonalności organizacji prywatnych czas przepracowany w godzinach 17-23 liczy się w punktacji podwójnie. Ponadto, każda pierwsza godzina pracownika przepracowana w godzinach 17-23 naliczana jest potrójnie w punktacji. Celem uniknięcia grindowania statystyk i pustych lokali godziny w których można "nabijać /duty" będę okrojone, między 12-24.

http://i.imgur.com/RVzafeQ.png

Wpływ władzy na działanie gospodarki

Gubernator, czy też odpowiednia komórka ds. finansów urzędu miasta będzie miała ogromny wpływ na gospodarkę i biznes. Ponadto nasi Gamemasterzy będą organizować różne eventy dla organizacji prywatnych.

Nie jest tajemnicą, że jednym z naszych głównych celów jest wprowadzenie aktywnie działającego rządu do gry.
Chcemy na powrót wrócić do starych czasów, kiedy to właśnie ta organizacja  na serwerze potrafiła funkcjonować na pełnych obrotach i samemu napędzać rozgrywkę firmom graczy, bez większej ingerencji administracji. Liczymy na to, że liderem wybranym na to stanowisko przez gamemasterów i odpowiednio dobraną ekipą, a także z drobnym nadzorem i wsparciem administracji uda nam się uzależnić firmy na powrót od rządu jak i na odwrót - rząd od firm, licząc na to ze wrócą czasy w których burmistrz organizował przetargi budowlane, nawiązywał współprace z firmami ochroniarskimi, organizował spotkania z obywatelami miasta.

Rozwój

Chcąc utworzyć realny rynek pracy i odróżniać rekinów przedsiębiorczości od właścicieli małych spółek stawiamy na rozwój waszych biznesów. Firmy rozwijające się np. poszerzając zakres usług, otwierając kolejne placówki, stale goszcząc w rankingach aktywności czy w przypadku firm taksówkarskich i transportowych kupując kolejne pojazdy mogą wnioskować o zwiększenie liczby pracowników w grupach, zwiększenie bonusu czy też zwiększenie podstawy paydaya. Ma to na celu zachęcenie potencjalnych liderów do rozwijania swoich firm przez co doprowadzimy do delikatnej symbiozy między dobrymi pracownikami a właścicielami spółek. Zależy nam głównie na sklasyfikowaniu organizacji dzieląc je względem przychodów i ogólnej opinii. Mamy nadzieję, że wspólnie z Wami stworzymy  poprawnie działającą strefę cywilną w której gra nie będzie monotonna, a wyznacznikiem prestiżu będzie również miejsce zatrudnienia.

http://i.imgur.com/Ej9d6KO.png

Jednym z podstawowych systemów działających na serwerze jest jak sami wiecie system pojazdów. Każdy gracz pragnie być posiadaczem jakiegoś unikatowego pojazdu, który będzie doskonale pasował do kreowanej przez niego postaci. Oddajemy wam cały wachlarz możliwości, dzięki któremu będziecie mogli zmodyfikować samochód wedle swojego uznania, bez żadnych ograniczeń! Zacznijmy jednak od warsztatów, które są blisko powiązane z samym systemem. Każdy gracz będzie miał możliwość aplikowania w odpowiednim dziale do stworzenia swojego biznesu. Jak wszyscy wiemy z doświadczenia często formy tego typu przedsiębiorczości nie są w pełni aktywne, dlatego idąc wam na rękę udostępniamy skryptowe naprawianie pojazdów. Naprawić auto korzystając z takich usług możemy jedynie, kiedy w warsztatach nie ma żadnego pracownika na służbie, w godzinach 23.00 - 12.00. Konsekwencją tego będzie droższa cena usług, która będzie wynosić 30% większą cenę niż u mechanika. Dla miłośników kolekcjonowania aut mamy kolejną dobrą informację, udostępniamy wam aż 5 wolnych miejsc na wasze pojazdy!

Jako właściciele będziecie mogli korzystać z wielu funkcji ręcznego nadzoru swojego samochodu, wśród nich pojawią się takie jak opcje kontroli: świateł, otwierania klapy maski i bagażnika, silnika. Do tego będziecie mogli zaparkować swój samochód w dowolnym miejscu, które nie będzie zajęte przez innego gracza. Ale nie martwcie się o to, że będziecie musieli przeszukiwać całe Los Santos w celu odnalezienia placu dla swoich czterech kółek, dwutygodniowa nieaktywność gracza usuwa zajęte miejsca parkingowe.

https://files.slack.com/files-pri/T0M05HNH3-F0MKAN9EK/screenikpojazdy.png
Zarządzanie pojazdem z poziomu gry.



http://i.imgur.com/cByzhEs.png

Zdajemy sobie sprawę, że każdy pragnie modyfikować swoje auto według uznania, dlatego wyciągamy do takich osób rękę. Udostępniamy wam sklep z częściami jakim jest Los Santos Custom, to właśnie tam będziecie mogli zadbać o polepszenie osiągów i wrażeń wizualnych waszych gablot. Części będą podzielone na szereg działów, takich jak: osiągi, tuning, felgi, oraz inne. Po zakupie ich będziecie mogli udać się do jakiekolwiek warsztatu, w celu montażu. Jak sami zauważyliście na serwerze będziecie mogli podrasować na tyle swoje auto, któremu nie dorówna szybkością żadne inne. Turbiny, nowe silniki, etc. to wszystko pomoże wam usprawnić wasze pojazdy. Same zderzaki, spoilery, wydechy nie będą narzucone żadnymi ograniczeniami, będziecie mogli komponować je do swojego pojazdu wedle uznania. Jedyne co pozwoli wam się zastanowić nad tym, będzie cena, ponieważ będzie ona wygórowana. Oprócz tego na serwerze zobaczycie wiele ciekawych opcji, które będziecie mogli zamontować, takie jak:
przyciemniane szyby - pozwoli wam to na automatyczne zakrycie nicków, kiedy wasza postać wejdzie do auta, dzięki temu zachowacie większą przestrzeń osobistą,
alarm - ma na celu zabezpieczyć on nasze auta przed kradzieżą, zostanie uruchomiony zaraz po tym, jak system bezpieczeństwa naszego pojazdu zostanie naruszony, w tym samym czasie aktywni funkcjonariusze na serwerze zostaną poinformowani o całej sytuacji,
system audio - każdy z nas lubi jeździć autem w rytm swojej ulubionej muzyki, dzięki temu gadżetowi, będziecie mogli umieszczać w aucie płyty z przegranymi przez siebie piosenkami,
CB radio - dzięki niemu uzyskacie możliwość komunikowania się z pozostałymi kierowcami na drodze, będzie ona ograniczona odległością między graczami,
Immobilizer - jest kolejnym etapem całkowitego zabezpieczenia naszego pojazdu. Dzięki niemu przekonacie się co znaczy prawdziwe bezpieczeństwo i spokojne spanie, z myślą, że nikt nie będzie w stanie ukraść naszego pojazdu.

http://i.imgur.com/qws2dKi.png

Wprowadzamy w życie zautomatyzowany szrot, oznacza to możliwość rozebrania na części bądź zezłomowania posiadanego przez nas pojazdu. Dola, którą otrzymamy za naszą maszynę zależna jest od kilku czynników - pierwszym z nich jest ogólna wartość pojazdu. Jeśli pojazd klasyfikowany jest do najniższej półki części z niego rzadko będą przydatne więc w grę wchodzi jedynie złomowanie. W tym przypadku otrzymana przez nas kwota zależna będzie od gabarytów samochodu. W przypadku aut usytuowanych troszkę wyżej na naszą należność wpływają inne czynniki, takie jak przebieg auta, historia jego napraw czy data wyjechania z salonu.

http://i.imgur.com/DZGlEyu.png

Z chęcią dodania wam zmotoryzowanego smaczku, wprowadziliśmy system wyścigów. Każdy gracz może zmierzyć się z innym graczem na stworzonej przez siebie trasie działającej na zasadzie checkpointów. Trasy budujemy przy użyciu komendy /wyścig stwórz. Mechanizm jest bardzo prosty, jeździmy po rejonach nas interesujących i klikając spacje tworzymy dowolną ilość punktów kontrolnych. Po ukończeniu tworzenia, trasa dodaje się do Twojej listy i jest gotowa do zaproponowania innemu graczowi - w przypadku przyjęcia propozycji rozpoczyna się odliczanie. System wyścigów nie jest zastrzeżony dla konkretnych grup - jest dostępny dla wszystkich. Wychodzimy z założenia, że ścigantem może być każdy i jest to forma konkretnej zajawki i nie musi wiązać się z zorganizowaną grupą przestępczą.

http://i.imgur.com/FIa7FQR.png

Pozycje broni
Doszliśmy do wniosku, że nie ma sensu, żebyśmy narzucali wam z góry ustawioną pozycję obiektu broni, dlatego też udostępniamy wam możliwość ustawienia własnej pozycji do każdego rodzaju broni (głównej, dodatkowej i pobocznej). W dowolnym momencie będzie można przywrócić ustawienia do stanu początkowego.

Informowanie o strzałach
Aby ograniczyć strzelaniny wprowadziliśmy anonimowe zgłoszenia o użyciu broni w niektórych strefach, między innymi w centrum. Jeżeli gracz użyje broni w strefie, wywoła to anonimowe zgłoszenie do służb porządkowych, warto również dodać, że im większa padła liczba strzałów, tym większa szansa, że PD otrzyma zgłoszenie. Natomiast jeśli gracz użyje broni z tłumikiem - w takim razie zgłoszenie nie ma prawa dojść nie zależnie w jakiej strefie się znajdujemy.

System pożarów
Z chęcią nakręcenia Wam rozrywki dodaliśmy również system pożarów. Są dwa sposoby rozpoczęcia pożaru, pierwszym sposobem jest to pożar skryptowy - aby taki pożar się rozpoczął, musi być minimum 4 strażaków na służbie, pożary pojawiają się w losowych miejscach np. w lokalach, domach mieszkalnych, biznesach oraz miejscach publicznych. Drugim sposobem jest to pożar wykonany przez organizacje przestępcze, aby rozpocząć pożar wystarczy posiadać koktajl mołotowa. Aby, zniszczyć dane drzwi wystarczy rzucić owy koktajl w stronę drzwi, pożar musi zostać ugaszony w ciągu 30 minut w przeciwnym razie lokal nadaje się tylko do remontu - warto również dodać, że ogień można zgasić gaśnicą, wozem strażackim itp.

Mini-misje
Idąc tym samym tokiem myślenia wprowadziliśmy mini-misje dla organizacji publicznych typu MC/FD. Aby misja się rozpoczęła musi być  na służbie co najmniej dwóch strażaków/paramedyków. Misja polega na dojechaniu na czas do punktu bez uszkodzeń pojazdu - za wykonanie misji otrzymujecie prezent w postaci gotówki oraz punktów aktywności dla grupy, z czasem będą pojawiać się dodatkowe misje. Ta część skryptu jest ciągle rozwijana, a obecna forma jest początkowa.


To tylko urywek z newsów, które codziennie wychodzą na forum, jeśli chcecie wiedzieć więcej - zaglądajcie na:


http://m-ls.pl



Ekipa MyLosSantos RolePlay.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pomoc-drogowa.pun.pl www.dawnofnaruto.pun.pl www.bollyworld.pun.pl www.grycentrum.pun.pl www.bakugan-nowa-gra.pun.pl